CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 13, 2009

aku, mereka dan linguistik (hari bekerja)

lamanya aku tak update blog ni..sibuk sangat, kerja tesis la, asingment la, isi borang konvo la, borang tu borang ni..ngeee..fuh kalah menteri..banyak citer yang best dah berlalu nak citer balik pulak..hmmm takpe la..

nak sambung balik pasai aku punya kerja lapangan ari tu..sekarang dah masuk hari bekerja..cri data ler..ni la aku dan mereka..kat homestay yang kami sewa kat kampung raga yan, kedah..hanya kami 9 orang sahaja..tiada ibu bapa angkat..sebb iniyang aku mintak..






dari depan kiri tudung pink aku la, dhee srawak girl, mek ti gewe kelate, ida ni pun kelantan,

belakang aku ayu awek melaka yg gedik, ati budak kajang je, shakira ipoh mali, mira pun orang kelate, and the last but not the least liyana orang sarawak juga...




ni lah kami yang gigih berusaha mencari data dialek kedah..siap berpayung lagi..yelah masa keluar ni kami semua tak sempat nak tgok ramalan cuaca pagi tu..hiks





ni la mangsa pertama kami yang ditemubual oleh cewek2 yang cun haha perasan..kebetulan kat kampung kami pg tu..depa ni dok tengah bergotong royong sebab ada kenduri nak sambut artis datang...fuh gempak kampung ni..depa habaq yang nak mai tu nabil dan julia ziegler..cayalah..aku dok kat kl ni pun tak penah jumpa nabil..depa dok kampung pun bleh jumpa senang2 jer..



ini antara responden kami yang sangat2 memberi kerjasama...senang habaq depa sporting punya makcik pakcik..tq mak cik arna gan mak su n paksu...


hari kedua dan ketiga ni lah kerja kami jalan satu kampung kelilling sampai hujung kampung...amik2 gambar..beramah mesra gan orang kampung...memang best la..teringat ketenangan kat kampung sendiri..huhu

kalu nak rehat2 ke cuti2 gan family ke..bleh la datang kat tempay mcm ni, kalau nak tau belakang rumah kami ada sungai tempat mandi2..best sgt...kampung ni memang tempat berkelah pun..sbb ada air terjun..tapi kami tak pg la air terjun just mandi kat sungai..planning nak wat bbq tapi tak sempat..maklum la sibuk cari data..hehe yeke?
kalu nak cari tengok tempat menarik kat kedah boleh la tongok kat sini klik

0 comments: